E-mailmarketing

Met e-mailmarketing stuur je gerichte e-mail naar je klanten en/of geïnteresseerden. E-mailmarketing is een krachtig marketing instrument waarbij je gebruik maakt van de mogelijkheden die het internet biedt. Het is gemakkelijk en goedkoop.

Waarom e-mailmarketing gebruiken?

  • Versterk de relatie met je bestaande klanten
  • Bestaande klanten informeren over nieuwe ontwikkelingen binnen je branche en bedrijf.
  • Speciale acties direct onder de aandacht brengen van je klanten
  • Herhaal aankopen stimuleren
  • Nieuwe klanten informeren over de mogelijkheden van je bedrijf
  • Minder vluchtig als bijvoorbeeld social media

Voordelen van e-mailmarketing

  • Kosten van het versturen van e-mailmarketing zijn laag t.o.v. direct mail of gedrukte nieuwsbrieven. Je hebt geen kosten met het oog op drukwerk en verzending.
  • Snel resultaat, met 1 druk op de verzendknop komt de mail aan bij de geadresseerden
  • Dankzij vele personaliseringsmogelijkheden is een doelgerichte, persoonlijke e-mail binnen een handomdraai samengesteld
  • Je boodschap aanbieden aan je doelgroep in plaats van wachten dat men contact met je opneemt
  • Traceerbaar, met het juiste direct marketing programma heb je inzicht wie en wanneer je bericht heeft geopend.
  • Inzicht in welke items je klanten geïnteresseerd zijn
  • Doorklik mogelijkheid naar je website voor meer informatie
  • Succesvol mits goed uitgevoerd

De nadelen van e-mailmarketing:

Elke dag wordt iedereen gebombardeerd met informatie. Automatisch wordt al deze informatie door ontvangers gescand en maakt men in een split-second de keuze, lezen of verwijderen

Je hebt vast ook wel eens van bedrijven “ongevraagd” e-mails gekregen. Zeer irritant en ongewenst. Er bestaan duidelijke regels voor het versturen van e-mailmarketing berichten. Als je je niet aan de regels houdt zal je worden gezien als spammer. Al je goed bedoelde e-mails zullen rechtstreeks in de spam-box terecht komen en daarnaast zal je bedrijf bij de internet provider (ISP) op een zwarte lijst komen te staan.

Om dit te voorkomen is het in Nederland verplicht dat mensen zich ‘dubbel aanmelden’, dit heet een ‘double-optin’. Mensen moeten hun aanmelding bevestigen. Daarnaast moet je in iedere uiting een mogelijkheid aanbieden voor het uitschrijven van je e-mails.

Hoe maak je een succesvolle e-mail campagne?

Maak gebruik van je huidige klantenbestand, deze e-mail adressen heb je toch al. Maak een optie beschikbaar op je website waar geïnteresseerden zich kunnen aanmelden voor de nieuwsbrief.  Al deze adressen kunnen worden geïmporteerd in een e-mail programma zoals bijvoorbeeld Mailchimp. Met Mailchimp  voorkom je dat je als spammer wordt gezien. Mailchimp bied daarnaast de voordelen van een professioneel design in je huisstijl en inzicht over de resultaten van je mailing.

Zo krijg je inzicht wie de mailing heeft geopend en waar de ontvangers in geïnteresseerd zijn. Zo kun je  contact met deze personen opnemen want je weet waar hij/zij behoefte aan heeft.


Veelgestelde vragen

  • Helpen jullie ook met andere e-mailmarketing pakketten?

    We hebben in-house de meeste ervaring met Mailchimp maar dat wil niet zeggen dat we niets kunnen betekenen voor je als het over een ander pakket gaat. Neem geheel  vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden kort te sluiten.

  • Ontwerpen jullie ook e-mail templates?

    Indien je een e-mail template door ons wilt laten ontwikkelen behoort dat tot de mogelijkheden. We houden bij het ontwikkelen rekening met alles wat er mogelijk is in e-mailclients (voor de beeldvorming; e-mailalients lopen een heel erg stuk achter op webbrowsers)

  • Zijn jullie templates compatible met alle mail-clients?

    Ja, als we een e-mail template mogen ontwikkelen voor je verzekeren we je ervan dat de template in alle grote / bekend mail-clients naar behoren zal functioneren.

  • Met wat voor kosten moet ik rekening houden qua e-mailmarketing?

    De kosten van e-mail marketing zijn relatief laag maar kunnen aan de hand van eisen en wensen verschillen. Om je een zo passend mogelijke inschatting te geven raden we aan om vrijblijvend contact op te nemen.

Ook een e-mailmarketing campagne starten?

  • Versterk uw relatie met uw klanten
  • Informeer uw klanten over nieuwe ontwikkeling
  • Haal meer uit acties
  • Stimuleer herhaalde aankopen
Bijna Klaar!