Search Engine Advertising (SEA)

Search Engine Advertising (SEA) is betaald adverteren in de zoekmachines. De advertentie wordt zichtbaar wanneer de bezoeker van bijvoorbeeld Google een aan de advertentie gekoppeld woord opvraagt. Voordeel van Search Engine Advertising is dat het onmiddellijk effect heeft en dat je je zeer specifiek op een bepaalde doelgroep kan richten.

Er zijn verschillende social mediakanalen om betaalde advertenties te vertonen :

  • Google Adwords
  • Google Displays
  • Google Shopping
  • Facebook / Instagram adverteren
  • Linked in adverteren

Waarom SEA inzetten :

  • Genereer meer merk naamsbekendheid
  • Hogere bezoekers aantallen op uw website
  • Meer leads
  • Omzet vergroten door meer online verkopen
  • Kosten lager dan traditionele media
  • Betalen per click / bezoek website
  • Gericht doelgroep benaderen

Waar ben ik zichtbaar?

Google Adwords:

Met Google advertenties staat u bovenaan of rechts op de zoekpagina van Google. U betaald alleen als er op een advertentie is geklikt. Dus (no clicks, no pay !)

Google Display :

Met Google display toont u een banner / advertentie op het juiste moment en op de juiste locatie aan potentiele klanten. Geef aan op welke websites / webpagina’s u de advertentie wilt tonen gebaseerd op zoekwoorden, handmatige plaatsingen of specifieke groepen, zoals bezoekers die uw pagina in het verleden hebben bezocht. De advertenties worden dan weergegeven op de daarvoor beschikbare ruimte in of naast de website. Zo realiseert u met een beperkt instelbaar budget veel exposure met uw SEA.

Google shopping:

De advertenties van google shopping worden bovenaan de pagina getoond in de Google shopping en Google zoeken, naast de zoekresultaten. Tevens worden de advertenties op websites zoals YouTube en Google Afbeeldingen getoond. Er worden voor Google shopping alleen kosten in rekening gebracht als een bezoeker op de betreffende advertentie klikt. ( no clicks , no pay)

Facebook / Instagram

Door middel van een advertentie op Facebook / Instagram bereikt u direct uw doelgroep. De advertentie word weergeven tussen de berichten of rechts op de pc. Met beperkte kosten direct in uw doelgroep aanwezig zijn

Linkedin

Wanneer u adverteert op LinkedIn verschijnt uw advertentie op de profielpagina, homepage, berichten inbox of pagina met zoekresultaten. De prijs hangt af van de ingestelde doelgroep criteria en van de concurrentie. U betaald per click of via een instelbaar dag budget

Er zijn dus meerdere mogelijkheden om uw bedrijf of product onder de aandacht te brengen. Om maximaal rendement te halen uit uw SEA campagne moet u eerst doelstellingen formuleren en daarna bepalen welke SEA kanalen voor uw doelstellingen geschikt zijn. Hulp nodig? neem dan nu contact met ons op. 


Veelgestelde vragen

  • Raden jullie adverteren in de zoekmachines aan?

    Ja, als je een goede balans houdt tussen SEA en je SEO dan kan adverteren absoluut een toegevoegde waarde hebben op je algehele internetmarketing.  Als je alleen inzet op SEA, dan kan dat heel anders uitvallen.

    Stel je doe alleen SEA maar geeft geen aandacht aan je verdere SEO dan kan het zijn dat op het moment dat je geen kosten meer wilt maken aan SEA dat je een grotere terugval maakt dan je zou verwachten. (Zoekmachines zijn ook bedrijven)

  • Met wat voor kosten moet ik rekening houden qua adverteren?

    De kosten voor het adverteren in de zoekmachine zijn afhankelijk van een aantal factoren. Denk daarbij aan de keywords waarop je wilt adverteren, de concurrentie die daarop zit etc. Maar ook de methode waarop je SEA inzet.

    De prijzen kunnen daarin verschillen als je kijkt naar CPC CTR etc en zelfs op lopen tot enkele euro’s per klik. We kunnen hierin adviseren op welke keywords we het meeste zoekvolume zien en de beste kansen.

Kunt u meer uit uw website halen? Ontvang een gratis website-analyse!

  • Meer inzicht over Je SEO!
  • Is je website mobiel vriendelijk?
  • Wat kan er beter aan de snelheid van je website?
  • Maakt je website al gebruik van structured data?
  • Broken links check, backlinks check, en nog veel meer!
Bijna Klaar!