Zoekmachine optimalisatie (SEO)

SEO oftwel Zoekmachine optimalisatie is een belangrijk onderdeel voor  betere organische vindbaarheid op de lange termijn. Door te investeren in goede teksten en gebruik te maken de juiste zoekwoorden zal u hoger in Google worden gerankt.

Potentiele klanten zoeken omdat ze een probleem of behoefte hebben, door gericht een pagina te maken die inspeelt op de behoefte van de klant zal Google u hoger plaatsen in de zoekmachine. Klinkt simpel nietwaar?

Basis zoekmachine optimalisatie

Uw website is het uithangbord van uw bedrijf, een middel om 24/7 in contact te komen met uw bestaande en nieuwe klanten.

Alles draait dan ook om de klant. Hoe zoekt de klant naar uw producten of diensten.

Als men gericht naar uw bedrijfsnaam zoekt, zal u natuurlijk bovenaan staan. Geen probleem. Maar stel u verkoopt boormachines, gebruikt u dan electrische of elektrische boormachine? Als u electrische boormachine kiest zal u dat honderden bezoekers minder per maand geven.

Als u pagina’s maakt binnen uw website waarbij de vraag gesteld door de klant aansluit bij de aangeboden oplossing / tekst van uw pagina zal er snel een match zijn in de zoekmachines. Een goede zoekwoord analyse is dan ook cruciaal voordat u een pagina gaat maken.

Totale zoek ervaring is belangrijk

Niet alleen de juiste zoekwoorden zijn belangrijk, maar de hele zoek ervaring op uw website moet optimaal zijn. De bezoeker wil zo snel mogelijk een helder antwoord of de juiste informatie willen vinden..

Belangrijke aandachtspunten voor SEO:

  • Is de website mobielvriendelijk, ruim 50% zoekopdrachten met mobiele telefoon
  • Is de website gebruiksvriendelijk
  • Hoe vertrouwd en professioneel komt website over, heeft website SSL certificaat?
  • Hoe snel is de website?
  • Is de tekst scanbaar / leesbaar
  • Zijn teksten goed geschreven

Om een goed vindbare pagina/website te maken moet je minstens aan bovenstaande criteria voldoen. Uiteindelijk draait echter alles om de kwaliteit van de teksten, want als bezoekers uw content waarderen zal Google u daarvoor belonen door een hogere ranking in de zoekmachine.

SEO is continue proces

U heeft voldaan aan alle criteria, maar toch word de website niet goed gevonden. Reden hiervoor is  de concurrentie van andere websites die verder zijn met SEO. Het zou tenslotte niet eerlijk zijn als u tijd en energie in uw website heeft gestopt voor zoekmachine optimalisatie en meteen op de eerste plaats staat. Maar wat als uw concurrent de volgende dag eenzelfde effort stopt in zijn website. Dan zou u in principe meteen weer uw positie kwijt raken. Google houd ook rekening met opgebouwde waarden zoals hoe lang bestaat een website al.

Zoekmachine optimalisatie is constant verbeteren van de website, als je hard en slim werkt zal je resultaten zien. Deze resultaten zijn dan ook voor de langere termijn.

U zal eerder gevonden worden in een niche markt dan als u bijvoorbeeld bovenaan in google wil staan met kleding of reizen.


Veelgestelde vragen

  • Met wat voor kosten moet ik rekening houden qua optimalisaties?

    SEO is in heel gevallen niet zo duur als iedereen denkt. Heel veel is mogelijk voor een relatief lage investering. SEO wordt prijziger op het moment dat je echt op pagina-niveau zaken moet gaan optimaliseren (qua techniek en content), maar is daarin bijna onmisbaar.

    Wij kunnen derhalve samen afstemmen wat de wens is en wat daarbij mogelijk is.

  • Waarom is snelheid belangrijk om hoger te komen in Google?

    De snelheid van een website heeft alles te maken met die gebruikerservaring. Als je Google als zoekmachine gebruikt, wordt je niet blij als je steeds wordt doorgestuurd naar sites die traag laden. Google stuurt haar gebruikers dan ook het liefst door naar sites die snel laden. Door de snelheid van uw website aan te (laten) pakken kun je dan ook een aantal posities klimmen in Google.

    Snelheid is dus een dubbelzijdige ranking-factor want hij heeft tevens een impact op hoe de gebruiker je website ervaart.

  • Waarom is veiligheid belangrijk om hoger te komen in Google?

    Google wil haar gebruikers natuurlijk niet doorsturen naar sites waarop virussen of andere kwaadaardige software staat. Maar niet alleen dat, Google wil ook dat haar gebruikers op een veilige manier online kunnen winkelen als het op een webshop aankomt.

    De gebruiker krijgt dan een groen slotje in de browserbalk te zien als teken dat de verbinding is beveiligd. De URL is dan te herkennen aan HTTPS.

    Google geeft websites die gebruik maken van HTTPS een streepje voor op sites welke dit niet doen. Als ondernemer kunt u hier handig gebruik van maken door over te stappen op HTTPS. De investering is laag en bovendien wekt het vertrouwen bij klanten.

  • Kunnen jullie iets betekenen op gebied van Linkbuilding?

    Absoluut, we kunnen op gebied van SEO voor je het linkbuilding geheel uit handen nemen of adviseren. Net wat jij nodig acht. Als wij de linkbuilding overnemen gaan we daarbij voor kwaliteit boven kwantiteit waarbij we kijken naar zaken zoals Trust flow en citation van een domein waar we je website vanaf willen laten linken.

  • Rapporteren jullie op een manier die voor mij te begrijpen is?

    Zeker, Als er een ding namelijk van belang is, is het dat je een goed beeld hebt van hoe je website het doet. Dat moet dan ook in uitingen die goed voor je te begrijpen zijn. Wij rapporteren iedere maand op een duidelijke manier hoe je vindbaarheid op bepaalde keywords het heeft gedaan.

    Daarnaast maken we bij de eerste keer een zogenaamde nulmeting aan zodat we een goed beeld hebben waar we nu zijn en waar we in de toekomst naar toe gaan. Op die manier krijg je een heel duidelijk beeld van de progressie die er gemaakt wordt.

  • Doen jullie aan black-hat SEO?

    Nee, dat doen we bewust niet. Mocht je niet bekend zijn met black-hat SEO dan lichten we graag even toe wat dit inhoudt; Black-hat SEO omvattechnieken die eigenlijk niet bedoeld zijn op deze manier ingezet te worden om er zo voordeel uit te behalen in de zoekmachines. Zie ze als min of meer mazen in de zoekmachine wetten.

    Het voordeel wat ze tijdelijk kunnen geven wordt teniet gedaan door het feit dat Google er bekend om staat websites welke gebruik maken of hebben gemaakt van dergelijke praktijken een zogenaamde penalty (straf) toe te kennen.

    Zoals je zult begrijpen willen we juist dat je op een goede, natuurlijke manier het zo goed mogelijk gaat doen in de zoekmachines maar black-hat technieken zullen we daar niet voor inzetten.

Hoger in Google met jouw website?

  • Meetbare resultaten
  • Benader je doelgroep directer
  • Vergroot je naamsbekendheid
  • Meer leads / verkopen, omzet verhogend
Bijna Klaar!